czwartek, 31 maja 2012

Małe co nieco

Z tęsknoty za sezonem pełnym śliwek, wiśni, jagód i porzeczek powstał ten deser. Galaretka, śmietana kremówka, mieszanka kompotowa i deser gotowy :) Pierwszy raz robiłam coś takiego w silikonowych osłonkach na muffinki i wyszło super. Idealnie spełniły swoją rolę. Na pewno nie będzie to ostatni deserek z ich pomocą.

Składniki na 6 deserków:
-3 galaretki (ja miałam smak wiśni i truskawki)
-200ml śmietany 30%
-mrożonka mieszanka kompotowa (truskawki, wiśnie, śliwki, porzeczka czerwona i czarna)
-2 łyżki cukru

2 galaretki przygotować wg przygotować wg przepisu na opakowaniu. Śmietanę kremówkę ubić na sztywną pianę, następnie dodać 1 ostudzoną galaretkę rozpuszczoną w szklance wody. Dokładnie wymieszać.
Warstwy układać wg uznania, do galaretek można wrzucić kilka owoców z mrożonki. Najlepiej po każdej warstwie deser wkładać do zamrażalnika. Szybko się zsiądzie i można układać kolejne warstwy. 
Resztę zamrożonych owoców zalać 1/2 szklanki wrzątku i potraktować blenderem, dodać 2 łyżki cukru i ucierać aż sos będzie gładki. 
Przed wyjęciem deserków z silikonowych pojemniczków najlepiej wcześniej oblać je wrzątkiem :)





Taki sosik można wstawić do zamrażarki. Po kilku godzinach mamy pyszny sorbet!

Smacznego dnia :)


10 komentarzy:

  1. Ooo zrobię sobie jutro z okazji Dnia Dziecka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam w domciu tego typu foremki, ale jakoś nigdy nie pomyślałam żeby w nich zrobić deser :) brawo! wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo masz te same foremki, co ja :) Świetne zastosowanie znalazłaś. Aż mi ślinka cieknie na taki deser.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mojemu synowi podoba się zdjęcie ;) Musi być pyszne. Mniam aż mi ślinka leci.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, mniam, pyszności...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale kolorowe, owocowe pyszności! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam:)trafilam tutaj przypadkowo i zostaje na dluzej:)))

    FAJNY BLOG:)

    POZDRAWIAM SERDECZNIE:)

    OdpowiedzUsuń