środa, 19 grudnia 2012

Pierniczki

Święta bez pierniczków to nie święta ...
 ten czas zawsze będzie mi się kojarzyć z zapachem 
pomarańczy i pierników.


Składniki:
1/4 szklanki miodu
5 łyżek miękkiej margaryny lub masła
1/2 szklanki cukru pudru
1 jajko
2 i 1/4 szklanki mąki
1 łyżeczka sody
3 łyżki przyprawy do piernika

Wszystkie składniki wymieszać i zagnieść ciasto. Rozwałkować, delikatnie podsypując mąką, rozwałkować na grubość około 3 mm, wycinać pierniczki. Układać na blaszce wyłożonej papierem i piec około 10 minut w temperaturze 180 stopni . Uważać, by nie piec za długo, bo będą miały posmak goryczy. Po upieczeniu wystudzić i ozdobić:)

Lukier zrobiłam z jednego białka i szklanki cukru pudru. Utrzeć lub najlepiej zmiksować.









Miłego dnia :)



6 komentarzy:

  1. piękne są *.* ja nie mam takich umiejętności plastycznych i cierpliwości do lukru ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam te same foremki! :)
    i jaka urocza szklanka!! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczne i na pewno pyszne!
    Wesołych Świat ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pingwinek jest obłędny:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla Ciebie i bliskich Najpiękniejszych Świąt Bożego Narodzenia.
    Niech spełnią się wszystkie Wasze marzenia :)
    Szczęśliwego Nowego Roku

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne pierniczki! Masz talent :)

    OdpowiedzUsuń